מנגל פחמים או מנגל גז

מנגל פחמים או מנגל גז – חסרונות ויתרונות של כל אחד

אחת השאלות היותר שכיחות שעולות באירועי על האש היא האם להשתמש במנגל פחמים או מנגל גז ומה הם החסרונות והיתרונות של כל אחד ואחד מהם.

תמיד יהיו את אותם ח׳ברה שיעדיפו להשתמש בגריל פחמים משום שהם זוכרים את החוויה הבלתי נשכחת של צליית בשר עם אבא בימי העצמאות במרוצת השנים, בעוד שתמיד יהיו את אלה שיעדיפו גריל גז עוצמתי היות והם אוהבים את הקידמה והטכנולוגיה בתחום המטבח.

מנגל פחמים מנגל פחמים

הטקס המסורתי של הדלקת המנגל וחימום הפחמים שלעיתים יכול לארוך דקות ארוכות למי שאינו מיומן לא מרתיע אנשים רבים שעדיין בוחרים להשתמש בו לצליית בשרים על האש. היתרון המובהק של מנגל פחמים נעוץ בארומה שהוא נותן לבשר בעת צלייתו, בעוד יש האומרים כי אין תחליף להכנת בשר מלבד צלייתו של האש. לעומת זאת, מנגל פחמים בעל מספר חסרונות כאשר הזמן הארוך כפי שציינו עד למוכנות המנגל יכול לארוך דקות ארוכות ולעיתים כמעט שעה.

בנוסף, יש לדאוג לתהליך ההדלקה שלו שנחשבת מסובכת ונעשית בעזרת חומרים כימיים, דלק או חומר בעירה מוצק שבנוסף להיותם מסוכנים עלולים לשחרר חומרים מסוכנים לבשר בעת צלייתו. הדבר הכי מעיק עם מנגל פחמים הוא דווקא השלב הסופי, לאחר שכבר נגמר האירוע ואנו צריכים לדאוג לכיבויו של המנגל וזריקת הפחמים. בנוסף, לא כל אחד יכול לעשות על האש עם פחמים היות ודרושה הבנה רבה ברמת הבעירה והחום של הפחמים היות וכל סוג בשר דורש רמה שונה של חום.

מנגל גז

אחד הפתרונות המתקדמים אולי שקיימים היות להכנת בשר מאסיבית לאירועים הינו מנגל גז. אין ספק שהקצב והקיבולת של גריל גז (לחצו לגריל גז 4 מבערים) גדולה מזו של מנגל פחמים. היתרון הבולט של גריל גז (לחצו לגריל גז עם מדפים מתקפלים) הוא נוחות השימוש שלו. ההדלקה שלו בניגוד למנגל גחלים היא מהירה ותוך מספר מועט של דקות המבער מחמם את הגריל, מצידו מוכן לשימוש וצליית הבשר. בנוסף ויסות החום, דבר שמאוד חשוב במנגל, הוא קל ומיידי.

החשיבות של שינוי טמפרטורת הצלייה הוא קריטי במידה ומחליפים את סוג הבשר שנצלה על הגריל היות וכפי שציינו קודם, כל סוג של בשר צריך מידת חום שונה כאשר הוא נצלה על האש. מאידך לגריל גז (לחצו לגריל גז גרנד הול) ישנם גם מספר חסרונות לעומת גריל בפחמים כאשר בראש ובראשונה הוא הגודל שלו היות ולא ניתן להוביל את הגריל גז לעל האש בפארק, אלא הוא יאלץ להשאר במקום בו התקנו אותו.

לשיחה עם נציג
השאירו מס׳ טלפון ונציג מקצועי יחזור אליכם בדק׳ הקרובות

תפריט

קטגוריות