מדריך לצליית בשר על גריל גז

אם אתם מכורים לריח של המנגל ולטעם של הבשר אך לא מעוניינים לספוג את העשן של המנגל, הפתרון האידיאלי בשבילכם הוא גריל גז. אם אתם מעוניינים ליהנות עם החברים במקום לעסוק בנפנוף ושמירה על גחלים חמות, הפתרון האידיאלי בשבילכם הוא גריל גז לצליית הבשרים. מדי שנה כמות האנשים שבוחרים לרכוש גריל גז וליהנות מהטעם המשובח של הבשר, הולכת וגדלה, ולא בכדי.

עם ישראל משנה כיוון – גריל גז
עם ישראל נוטש אט אט את הגריל המפורסם בו הבשר נצלה על פחמים, אותו גריל מפורסם בו תהליך צליית הבשר ארוך מאוד וזאת לטובת גריל שפועל על גז. נכון להיום יש סוגים שונים של גרילרים שפועלים על גז ואיכויות שונות של גרילרים.

לכן, חשוב לבצע עבודת הכנה מתאימה ולבחור את הגריל בהתאם לשטח צליית הבשר הרצוי לכם,תפוקת החום הרצויה ומשטח העבודה של הגריל (מתקפל או נשלף). בנוסף, חשוב לאפיין מראש את דפוס השימוש שלכם בגריל, דבר שיכלול את כמות האנשים שאתם מזמינים לארוחות הבשרים, תדירות השימוש בגריל, המיקום אליו מיועד הגריל והתקציב הקיים ברשותכם.

יתרונות וקנייה חכמה
היתרונות של גריל גז רבים וכוללים את העובדה שקל מאוד להדליק אותו, לא צריך להשתמש במדליק פחמים או כל חומר מסוכן אחר, לא צריך לנפנף רוב הזמן על מנת שהבשר יצלה כהלכה ותהליך צליית הבשר בו, מהיר. טרם קניית גריל גז תמיד חשוב לוודא שקונים אותו מיבואן מוכר ובעל מוניטין בכל הקשור אל שירות, איכות ותיקונים במקרה הצורך.

בנוסף, חשוב לוודא שהגריל מאושר על ידי מכון התקנים, יש לוודא שתפוקת החום של אותו גריל בו בוחרים אכן מתאימה לצליית הבשרים, שלגריל יש רשת תחתונה ורשת עליונה חזקה ושהוא עשוי מחומר שאינו מחליד.

עוד על גריל גז:

גריל גז אמריקאי
גריל גז קולמן
גריל גז נפוליאון

צלייה על הגריל
צלייה על גריל היא פעולה פשוטה אותה ניתן לעשות במטבח הביתי או בחצר הבית. הפעולה הראשונה אותה צריך לעשות כאשר מתכננים צליית בשר על גריל גז היא בחירת הבשרים האיכותיים בהם מעוניינים. לשם כך, חשוב לקחת בחשבון את ההתאמה של הבשרים לסוג האירוע ולמוזמנים לארוחת הבשרים. אם יש ילדים בקבוצת האורחים רצוי לכלול גם נקניקיות והמבורגרים.

למרות הדיעה הרווחת בנוגע לאיכות הנמוכה של בשר נקניקיות והמבורגרים יש לקחת בחשבון שיש אפשרות לקנות המבורגרים ונקניקיות איכותיות, אך העלות תהיה יקרה יותר אל מול אותן נקניקיות וקציצות בקר המוצעות בסופרמקרטים המקומיים. לאחר קניית הבשרים לילדים יש להמשיך לבחירה הבאה, בחירת הסטייקים והבשר לקבבים ולשיפודים בהם אתם מעוניינים. ל- "קינוח" ניתן גם לקנות גם כנפיים.

צלייה על גריל גז – בוחרים עבורכם את הנתחים
גם אוהבי בשר ותיקים למדו בתחילת דרכם אילו נתחים מתאימים לצלייה. אם אינכם מנוסים בצלייה של בשרים אך אתם מעוניינים להתענג על נתחי הבשר הטעימים ביותר ואלו שמתאימים לצלייה, ההמלצה שלנו אליכם היא:

סינטה- כאן הכוונה היא אל מותן הפרה. בשר זה נחשב למשובח. חלק זה צמוד לאנטריקוט, יש בו אחוזים נמוכים מאוד של שומן, הוא מתאים מאוד לצלייה וכן לשיפודים. חשוב לדעת שאם אתם מעוניינים בנתח משובח יש לוודא שהוא מיושן לאורך זמן. אם אתם מגיעים לקצבייה יש לבקש  נתח 11 (פרה).

אנטריקוט- נקרא בעברית גם 'ורד הצלע' והוא ידוע כנתח בשר משובח, יקר ורווי בשומן.  יש אפשרות לקנות אותו עם עצם או בלי עצם. ההמלצה היא לקנות נתח זה עם עצם כך שבעת הצלייה טעמו של הבשר יהיה אפילו יותר רך, שמן ולח יותר בהשוואה אל אנטריקוט ללא עצם. בקצבייה נתח זה נקרא נתח מספר 1 (פרה).

פילה- החלק הפנימי של הסינטה. בשר זה פחות שומני מהאנטריקוט ולכן רבים בוחרים לאכול אותו. למרות שהוא הכי פחות שומני, הוא יוצא רך ועסיסי אם מכינים אותו בדרגת עשייה של מדיום רייר – מדיום.

צולים בשר – רשת נמוכה
אם אתם מעוניינים לצלות את הבשר במהירות, בחרו את הנתחים הקטנים של הבשר (יש אפשרות גם לסטייקים) ושימו אותם על הרשת הנמוכה, הקרובה ביותר לחום הגבוה של הגרילר (מקור החום). חשוב לוודא שברגע שהסטייק (או יתר הבשרים) מקבלים מכת חום, מיידית הופכים אותו לצד השני, מבצעים אותה פעולה ולאחר מכן מגישים.

צולים בשר – רשת גבוהה
הרשת הגבוהה מתאימה לצליית נתחים גדולים של בשר לאורך זמן. שיטה המוכרת כשיטת צליית 'אסאדו', כלומר צליית בשר זמן ארוך כאשר הוא מכוסה. סוג זה של צלייה  יאפשר לכם בשר מעושן במגוון טעמים עסיסיים. להוספת טעמים ניתן לשים על שטח הצלייה כל מיני עשבי תיבול , כמו למשל טימין או רוזמרין שיספגו בבשר תוך כדי צלייה. תמיד חשוב לוודא שהרשת חמה מאוד ונקייה טרם הנחת הבשר עליה. בכדי שהבשר יצלה באופן אחיד יש לדאוג ולהביא את הגרילר גז לטמפרטורה של החדר טרם מתחילים בפעולת הצלייה של הבשר.

לסיכום, גריל גז הינו  פתרון אידיאלי לכל מי שמעוניין לצלות בשר בלי להתעסק עם לכלוך, נפנופים, עשן וחומרים דליקים. תמיד יש לבחור בשר איכותי. חשוב לדעת שזמן הבישול של סטייקים הוא כחצי שעה וחשוב להוציא נתחי בשר גדולים מהמקרר כשעתיים לפני הצלייה וזאת על מנת שלא יישרפו במהלך הצלייה. כעת, כל שנותר לכם הוא לקנות גריל גז, בשר איכותי, ירקות ועשבי תיבול ולזכור לחתוך את הבשר נגד הסיבים, דבר שישמור על העסיסיות שלו. בהצלחה!

לשיחה עם נציג
השאירו מס׳ טלפון ונציג מקצועי יחזור אליכם בדק׳ הקרובות

תפריט

קטגוריות